sâmbătă, 14 ianuarie 2012

Cum se pot repara injectoarele ?

Pentru cei care inca nu stiu sau care nu cred, pentru demontarea injectoarelor la y20dth trebuiesc demontate urmatoarele:capac culbutori, pompa de vacum, axa cu came, conducte injectoare, galerie admisie ...in mare cam asta ar fi.Partea cea mai dificila pentru unele persoane este treaba cu axa cu came; pentru demontare se caleaza motorul in PMI conforme manualului Etzold pagina 45 cu mentiunea capinionul de pe axa cu came nu are nici un reper asa cum arata in carte.Pentru cei care nu stiu cu ce se mananca, pistonul 1 ar trebui sa fie sus si camele de la cilindrul 1 trebuie sa fie indreptate in sus(motorul se invarte cu masina suspendata si intodusa in treapa 5). Daca chiar nu sunteti siguri de felul in care se caleaza motorul(punctul in care trebuie oprit), atunci desfaceti capacul de la distributie de langa filtru si acolo se poate vedea cu o oglinda semnul.Dupa toate astea pentru siguranta trasati de pe capacul lagarului axului cu came(1) pana pe axul cu came o linie cu vopsea.Se desface surubul axului cu came urmarind ca axul sa nu se miste, apoi capacele axului cu came, se scoate axul afara, se demonteaza conductele de la injectoare, galeria de admisie(prima parte) alfel nu ies traversele afara, se scot injectoarele, se verifica(in mod normal trebuie sa deschida peste 180 bar si trebuie sa pulverizeze,nu sa curga)si se schimba duzele daca este cazul.
Asadar:
Gaura in care este injectorul:
2

Injector in pozitia de functionare:
6

Acolo intra injectorul:
5

Acolo este injectorul la locul lui:
7

Asa arata traversa injectorului:
1

Asa arata traversa montata:
8

Acesta este injectorul:
3

Asa se desface injectorul:
9

Injectorul desfacut:
10

Duza :
4

Se monteaza in ordinea inversa demontarii siiii cheie pana se amorseaza cu piulitele olandeze de la conductele injectoarelor slabite, pana vine motorina fara bule se strang si trebuie sa porneasca.
Codul injectorului este 0432193643.Pornirea acum in special cea fara preincalzire este mult mai usoara, unul dintre injectoare deschidea treptat(adica pierdea presiune) si era complet deschis la 130 bari, celelalte deschideau la 180 dar nu pulverizau, ci faceau jet.